Urban agriculture

Publicerad 2014-03-31 19:33:00 i Ekologi,

Idag fick vi vår efterlängtade jordplätt. En liten bit jord som rymmer några pallkragar vilket räcker ganska långt. Bonden i mig har alltid velat odla eget. Det är kul att arbeta med händerna och jag kopplar av när jag får göra det. Det får bli mitt meditationsställe jag kan dra mig undan till. Det är kul att göra detta tillsammans med Tarik så att han också lär sig en del. Fördelen är att detta ligger ett stenkast från vårt hus och mitt i den fina parken som vi går till dagligen. Här finns en ankdamm, minigolfbana och en lekpark. Nu ska jag bara planera hur jag ska utnyttja pallkragarna på bästa möjliga vis och vilka frön vi ska köpa. Hur kul som helst. Helst av allt hade bonden i mig velat bo på landet och självhushålla. Det får jag spara till längre fram..
Urban agriculture is the new 2014.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-04-05 08:34:20

Vjeruj d pricam Adi i Ko Voljela bi da i mi uzmemo. Nis mislila da cu ikada to zeljeti jer ja ne znam ama bas nista o tome al ado zna :) cim se obaveze druge smanje mozda bi mogli. U inspire

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela