Sylt till bebisgröt

Publicerad 2014-01-18 20:50:00 i Barn, Recept - Mat, Tips,

 
 
 
 
Jag var på Bikupan idag här i Jönköping och köpte bl.a lite ekologiska äpplen. Jag mixar och blandar alltid i någon frukt till morgongröten men ibland är det hektiskt på mornarna och då hinner jag inte. Därför är det bra att ha färdig sylt i kylskåpet som man enkelt kan ta fram. 
 
Här hackar jag i nästan hela frukten, 4 äpplen, (kärnorna med) tillsammans med en skvätt vatten och kokar en stund. På med frysta lingon som jag hade i frysen och koka lite till. Tillsätter kanel och mixar med stavmixer. För extra intag av C-vitamin tillsätter jag ung 2-3 msk nyponskalmjöl. 
 
 
Otroligt gott! Bebis gillar't!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela