Laxpasta

Publicerad 2014-01-19 17:44:13 i Recept - Mat,

Jag slängde ihop en snabb laxpasta idag. Tog mindre än 30 min och var väldans gott!
 
 
Hittade lite prissänkta grönsaker på Bikupan igår då de var lite gamla men som ni ser heelt okey! Att hitta ekologiska grönsaker/frukt som är prissänkta är som att hitta guld. Hackade ner purjolök och paprika och fräste en stund. Tillsatte sambal oelek, ajvar relish, vitlök och citron för syrans skull. Rör om tills purjon blir mjuk. Salta och peppra. 
Till sist hackade jag i kallrökt lax och hällde på grädde. Det ska sjuda en stund och till sist blandade jag i pasta. 
 
 
 
Strö på parmesan innan servering. Sådär saftig och god med krisp av paprika och lite sting av sambal oelek. Värt att testa, om inget annat för att det går så snabbt att göra!
 
 
 
Bebis gillar också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela